Split-billing uitbetalingsprocedure
Voor split-billing zijn er minstens 2 partijen: Een werkgeversaccount en ten minste één werknemersaccount. Beiden hebben een eigen login op het wattify platform.
Als werkgever kun je al je facturen en de statussen zien op de backoffice. Klik links op "Facturen van klanten". In het rechtervenster zie je alle facturen en hun statussen.
Houd er rekening mee dat deze statussen minstens eenmaal per dag automatisch veranderen. Als een klantfactuur wordt betaald, verandert de status mee, maar de gekoppelde uitbetalingen voor je medewerkers veranderen ook van "onbetaald" naar "uit te betalen". Uit te betalen betekent dat het uiterlijk de volgende maandag wordt uitbetaald in onze automatische betalingsbatch.
Zodra een uitbetaling is gemarkeerd als betaald, betekent dit dat we de werknemer hebben uitbetaald. Het IBAN dat gebruikt is voor de uitbetaling is ook zichtbaar in het uitbetalingsoverzicht. Als er geen IBAN-nummer zichtbaar is, krijgt het gekoppelde e-mailadres van de werknemer wekelijks herinneringen om zijn/haar IBAN in te voeren.